Ingar 2

Ingar har Berg-Hansens hyggeligste jobb!

Hver dag sjekker Ingar Gisvold rundt 300 billettbestillinger for å se om kundene kan spare penger på å reise en halvtime tidligere – eller bare endre hvilket flyselskap de bestiller samme reise gjennom. Slik sparer han Berg-Hansens nettkunder for flere millioner kroner i året.

– De fleste besparelsene tenker jeg ikke over en gang, det kan være at kundene sparer 200-300 kroner. Men det var et år hvor jeg tok ut en liste over besparelser som ble på rundt tre millioner kroner. Man føler jo at man gjør nytte for seg, sier Ingar.

De aller fleste billettene Berg-Hansen selger, er det kundene selv som bestiller på internett. Likevel skal kundene være trygge på at de får best mulig pris og tilbud på reisen sin.

– Vil du spare 10.000 kroner?
Det er særlig på oversjøiske reiser eller billetter i Europa på over et visst beløp av Ingar tar en ekstra sjekk på for å se om det er penger å spare.

– Og det skjer daglig. Nå nylig sparte jeg vel kunden for 15.000 kroner ved å gi ham mer fleksibilitet og endre litt på sammensetningen av flyreisen. Når jeg endrer noe kunden selv har valgt, tar jeg kontakt og spør om det er greit at de sparer 10.000 kroner på å reise en halvtime før. Det tar de gjerne godt i mot og blir overrasket over at vi følger med, sier han.

PC med hender_iStock_000004470271Large[1]

Passer på kundene
I motsetning til vanlige nettbyråer som selger flybilletter over internett, er Berg-Hansen et fullservice reisebyrå med en rekke avdelinger som sørger for at kundene kommer helskinnet ut og hjem igjen fra sine reiser. Ingars jobb er å passe på at Berg-Hansens kunder som bestiller via nett selv ikke går i baret.

– De gjør nødvendigvis ikke noe feil, men når man bestiller får man opp alle mulige alternativer. Det ser kanskje greit ut med selve utreisen, men så velger de kanskje feil kombinasjon av flyselskaper på en flight som kommer opp i tre varianter. Det er umulig for dem og systemene å vite. Man vet ikke resultatet før man har avsluttet bestillingen, forklarer Ingar.

Ingar Gisvold_forside
Du hører fra Ingar dersom du kan spare noen ekstra kroner på flybilletten din.

Foreslår billige oppgraderinger
Det kan for eksempel lønne seg å booke en hel reise som en SAS-flight selv om det er Austrian Airlines som står for selve flyturen.

Andre ganger kan Ingar ringe for å opplyse om at kundene for bare noen hundrelapper ekstra kan få en bedre billettklasse og mer komfort på langreisen.

Når Ingar er hjemme, er det kvelds- og helgevaktene i Berg-Hansen-systemet som står for undersøkelsene. Sammen sørger de også for at Berg-Hansens kunder kommer best mulig ut av det om flyselskapene endrer rutetider eller flytyper før man skal reise.

Les også: Derfor bør du velge reisebyrå i 2016

Del
Share on Facebook194Share on LinkedIn44Tweet about this on TwitterShare on Google+0
Av Elisabeth Syversen 15. desember 2016 Kategori: Ukategorisert

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *